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[News Article] McDonald’s unveils new Taste of Korea items
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McDonald’s unveils new Taste of Korea items   By Hwang Joo-young, The Korea Herald - McDonald's Korea has introduced new items under its "Taste of Korea" lineup -- including a cheeseburger and a chicken muffin featuring locally sourced peppers -- highlighting its commitment to collaborating with rural areas across the country. In its fourth edition since 2021, this year’s Taste of Korea lineup focuses on peppers produced in Jinju, South Gyeongsang Province, in the Jinju Pepper Cream Cheese Burger and Jinju Pepper Cream Cheese Muffin. “McDonald’s Korea has continued the Taste of Korea series, with the commitment to collaborating with rural farmers, contributing to society and the local community, and promoting the brand both domestically and internationally,” said Yang Hyoung-keun, public affairs director of McDonald’s Korea, during a press conference at a Seoul branch on Wednesday. "I hope this year's new lineup will successfully appeal to consumers in Korea and gain enough popularity to be launched in overseas branches," Yang added, noting that McDonald's Korea is open to launching the domestic items overseas by communicating with other international branches. The Jinju Pepper Cream Cheese Burger features pepper cream cheese and pepper horseradish sauce, along with two beef patties, bacon, tomato and lettuce. This new product took one year and three months to develop, involving three processes: product concept development, consumer feedback-based evaluation and product development. Baek Chang-ho, head of the Korean unit's item development team, highlighted the balanced taste of the spicy pepper and cream cheese. “Given that spicy flavors are gaining global popularity recently, we aimed to bring the balanced taste of pepper and cream cheese to appeal to a broader audience.” According to McDonald's Korea, Jinju was chosen for this year’s main concept due to the city's reputation for producing the largest amount of peppers in the country, ensuring sustainable procurement. The company secured approximately 5 tons of Jinju peppers for the initial batch. Since beginning the Taste of Korea program in 2021, McDonald’s Korea has sold over 20 million items featuring locally sourced ingredients, including garlic, green tea-fed pork and green onion in the previous lineups. The company also sources fresh ingredients such as tomatoes and lettuce locally, totaling about 16,000 tons annually. Source: https://www.koreaherald.com/view.php?ud=20240710050784 

2024.07.11

[News Article] 업비트 운영 두나무 송치형 회장, 투자 환경 조성 위해 투자자 교육에 힘쓰다
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업비트 운영 두나무 송치형 회장, 투자 환경 조성 위해 투자자 교육에 힘쓰다 포인트데일리 조혜승 기자 - 오는 19일 가상자산이용자보호법 시행을 앞두고 두나무가 운영하는 가사자산 거래소 업비트는 건전한 투자 환경 조성에  앞장서고 있다. 업비트는 투자자를 보호하기 위해 기술적인 시스템 구축 이외에도 투자자 교육을 진행하고 있다.   업비트는 일찍이 건전한 투자 환경을 조성하기 위해 기술적인 시스템 구축 외에도 투자자 교육이 함께 진행돼야 한다는 투자자 보호 철학을 기반으로 지난 2021년 12월 '업비트 투자자보호센터'를 출범했다. 이 센터에는 두나무가 100억원 이상 투자했다고 알려졌다.   업비트 투자자보호센터는 출범 이하 투자자를 위한 다양한 가상자산 정보를 제공하고 있다. 가상자산 투자에 필수적인 기초 지식과 법, 규제, 투자 피해 예방법까지 투자자를 위한 교육을 진행한다.   가상자산 백서 전문 국문 번역본이 대표적이다.  업비트 투자자보호센터는 업비트가 거래 지원하는 가상자산의 운영방식과 구조, 비전과 계획이 담긴 백서를 국문으로 번역해 제공하고 있다.  매일 5분 안에 가상자산 주요 이슈를 한눈에 파악할 수 있는 '캐디 리포트'도 제공한다. 캐디 리포트는 오는 11월 5일 미국 대선에 따른 가상자산 업계의 방향성을 소개한 바 있다.   업비트 투자자보호센터는 다음달 19일 국내에서 시행되는 가상자산이용자보호법에 대해서도 정리해 자료를 제공하고 있다. 31쪽에 달하는 가상자산이용자보호법 시행령 제정안을 16쪽의 장표로 보기 쉽게 압축·정리해 '한눈에 보는 가상자산이용자보호법'으로 펴냈다. 업비트 투자자보호센터는 아울러 각국의 규제 현황을 이해하기 쉽게 정리한 해석본을 공개하고 있다.    이해붕 업비트 투자자보호센터장은 지난해 7월 유럽연합(EU)이 제정한 가상자산 기본법인 '암호자산 시장에 관한 법률(MiCA)' 전문을 번역한 바 있다. MiCA의 개념부터 발행 등에 대한 상세한 내용을 쉽고 재미있게 설명해 주는 영상 콘텐츠도 제작했다.  최근 세계적으로 주목받았던 미국 증권거래위원회(SEC)의 비트코인 현물 ETF와 이더리움 현물 ETF 승인에 대한 내용도 쉽게 이해할 수 있도록 영상으로 제작해 제공했다.   업비트는 아울러 쉽고 정확한 정보 제공뿐 아니라 가상자산 시장 규모가 커지면서 점점 고도화되고 있는 사기 위험에도 대비할 수 있도록 지원하고 있다.   업비트 투자자보호센터는 가상자산 투자사기 위험을 미리 인지하고 예방할 수 있도록 업비트 투자자보호센터 웹사이트와 유튜브 채널을 통해 사기 유형과 대응법을 소개하고 있다. 피싱사기, 폰지사기 등을 구분해 알려주며 실제 피해 사례를 소개하고 해당 사례와 비슷한 제보를 받고 있다.   최근 금융감독원과 디지털자산거래소 공동협의체 닥사(DAXA)와 협의해 주요 투자자 유의사항 및 예방법을 안내한 투자사기 사례집, 투자사기 유형을 알려주는 숏폼 시리즈 등을 업비트 고객센터 페이지와 유튜브, 인스타그램을 통해 공개하며 콘텐츠 형식을 다양화하고 있다.  두나무 관계자는 "끊임없는 교육과 신뢰할 수 있는 정보를 제공하는 것은 가상자산시장의 투명성과 신뢰성을 높이는 데 매우 중요하다"며 "향후 더욱 강화된 법적 보호 환경에서 다양한 교육 콘텐츠와 캠페인을 통해 투자자 누구나 안심하고 거래할 수 있는 최선의 환경을 마련하기 위해 노력하겠다"고 말했다.  출처: https://www.pointdaily.co.kr/news/articleView.html?idxno=209495

2024.07.11

[News Article] 세아그룹, 美에 공장 짓는다… 우주·항공 소재 수요 대응
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세아그룹, 美에 공장 짓는다… 우주·항공 소재 수요 대응  조선비즈 윤예원 기자 - 세아베스틸지주의 자회사인 세아창원특수강이 미국 텍사스주 템플시에 특수합금 생산공장을 설립하며 미국 시장에 진출한다. 세아창원특수강은 그동안 우주·항공 소재를 개발해 왔다. 10일 철강업계에 따르면 이정훈 세아창원특수강 대표이사는 전날 서울 신라호텔에서 열린 ‘텍사스 경제사절단 방한 기자간담회’에서 공장 설립 계획을 밝혔다. 이 대표는 “고품질 특수합금인 ‘슈퍼 알로이’ 제조시설을 텍사스 템플 지역에 구축하기 위해 1억 1000만 달러를 투자할 계획”이라며 “템플 산업공단에 위치할 이 시설은 초반 부지가 5만5000평 정도가 될 것으로 보인다”라고 밝혔다. 이어 “착공은 올해 3분기로 예상하며, 최초 상업용 생산은 2026년 상반기부터 가능할 것으로 보고 있다”고 덧붙였다. 이 자리에는 세아베스틸지주의 미국법인인 세아슈퍼알로이테크놀로지의 마이클 킹 대표이사도 참석했다. 킹 대표이사는 “항공 우주 산업용 가스터빈, 석유가스, 항공, 자동차 등 핵심 산업의 필수적인 주요 특수화품을 고품질로 생산하는 중심 기지가 될 것”이라고 말했다. 앞서 세아베스틸지주는 미국에 ‘세아글로벌홀딩스’와 ‘세아슈퍼알로이테크놀로지’를 설립하며 미국 현지 공장을 지을 예정이라고 밝혔다. 당시 세아베스틸지주와 세아창원특수강은 미국 공장에 약 2130억원을 투자한다고 밝혔다. 세아창원특수강은 미국 진출을 통해 고부가가치 제품인 우주 항공 분야의 특수합금 소재 사업을 키울 계획이다. 템플시에는 스페이스X, 블루오리진, 유나이티드 론치 얼라이언스 등 민간 우주 기업들이 집결해있다. 세아창원특수강은 항공우주용 봉강, 선재, 평강, 강관, 모합금 제품을 생산하고 있다. 주로 항공기나 발사체, 우주선, 우주 시설 등의 소재로 사용된다. 세아창원특수강은 지난 2021년 한국항공우주(KAI)와 협력해 민수용 날개 단조품 사업에 투자했고 지난해 시제품 개발에 성공했다. 출처: https://biz.chosun.com/industry/company/2024/07/10/W7WW7NHXVRB7ZCYYJ6DWMXA6XM/ 

2024.07.11

[News Article] CODIT Suggests Policies to Boost Global Expansion of Women Enterprises
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CODIT Suggests Policies to Boost Global Expansion of Women Enterprises   By Do-min Jang, News1 = On July 1st, Chung Ji-Eun, CEO of CODIT, delivered a keynote address at the "National Assembly Seminar on Going Global for Women Entrepreneurs," representing women entrepreneurs. During her presentation, CEO Chung highlighted the challenges enterprises face when entering global markets. She proposed strategic policy directions for the government and the National Assembly to consider, emphasizing the importance of collaboration between international corporations and startups. The event was co-hosted by In-seon Lee, Chair of the Gender Equality and Family Committee from the People Power Party, and Won-i Kim, Vice Chair of the Trade, Industry, Energy, SMEs and Startups Committee from the Democratic Party, along with the Women Enterprise Supporting Center. It saw attendance from National Assembly members, including Sung-min Park, Dal-hee Lee, Jun-tae Park, Eun-seok Choi, Zee-a Han, Wi-sang Kim, and Young-joo Oh, the Minister of SMEs and Startups. Chung shared the challenges she faced in founding CODIT and entering the Japanese market, drawing on her experience as a policy expert for UNESCO and the OECD. She emphasized the need for: ●           Simplifying regulatory environments●           Providing regulatory support for international expansion●           Fostering partnerships with global companies●           Expanding government reference cases to build credibility. Additionally, Chung introduced some examples of successful collaborations between global and domestic companies, urging the National Assembly and Government to proactively support initiatives that facilitate connections and networking opportunities with international buyers. The forum took place to celebrate "Women Entrepreneurs Week," held annually in the first week of July. The session featured presentations by Ji-Eun Chung of CODIT and senior researcher Bo-rye Kim from the Women's Economic Research Institute. Professor Woo-hyoung Kim from Hanyang University moderated the discussions, which included insights from Soo-yeon Yoo, CEO of Nation A, Mi-sun Lee, a research fellow at the Korea Small Business Institute, and Ji-yeon Choi, a research fellow at the Korea Legislation Research Institute. The focus was on strategies to expand the global reach of women entrepreneurs. CODIT's policy monitoring platform leverages AI and big data technology to analyze policy data from the National Assembly and the government. This platform provides tailored information on laws, regulations, and policies relevant to businesses, assisting them in effective risk management. Source: https://n.news.naver.com/mnews/article/421/0007638353?sid=101 

2024.07.11

[News Article] 중기부, 롯데마트·롯데글로벌로지스와 중소기업 해외진출 지원
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중기부, 롯데마트·롯데글로벌로지스와 중소기업 해외진출 지원   한국경제 - 중소벤처기업부는 10일 중구 롯데글로벌로지스에서 롯데마트, 롯데글로벌로지스와 중소기업 및 소상공인의 해외 진출 지원을 위한 업무협약을 체결했다고 밝혔다. 이들은 이번 협약을 통해 3자 간 상호 협력 관계를 구축하고 중소기업과 소상공인의 해외 진출 시 필요한 유통·물류 인프라를 제공하기로 했다. 롯데마트는 해외 영업 공간을 활용한 중소기업·소상공인 제품 시연·판매 등 현지화에 필요한 판촉 행사 개최와 마케팅, 컨설팅 등을 지원한다. 롯데글로벌로지스는 해외 진출에 필요한 국제 운송 서비스 할인(물류비 최대 35%), 상품 특성에 맞는 물류 전략 수립과 비용 절감 관련 컨설팅, 해외 현지 창고를 통한 제품 보관·관리 등의 서비스를 제공할 계획이다. 오영주 중기부 장관은 "이번 업무협약이 품질 좋은 우리 중소기업·소상공인 제품의 해외 진출을 위한 단초를 제공할 수 있을 것"이라며 "오는 9월 베트남에서 열릴 동행축제를 시작으로 중소·소상공인의 해외 판로 개척에 큰 도움이 되길 바란다"고 말했다./연합뉴스 출처: https://www.hankyung.com/article/202407104650Y 

2024.07.11

[News Article] 현대차, 2024 지속가능 보고서 발간… ESG 경영 내재화 노력
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현대차, 2024 지속가능 보고서 발간… ESG 경영 내재화 노력   조선비즈 김지환 기자 - 현대차가 2024 현대자동차 지속가능성 보고서를 발간했다고 9일 밝혔다. 현대차는 지난 2003년부터 매년 재무 성과 등을 제공하는 이 보고서를 펴내고 있다. 현대차 홈페이지 내 지속가능경영 섹션에서 확인할 수 있는 올해 지속가능성 보고서는 ▲환경(Environment)▲사회(Social) ▲지배구조(Governance) 등 세 파트로 구성됐다. 환경 파트에서는 기후변화 시나리오 기반의 물리적 리스크 분석 결과와 5년 단위 탄소 배출량 감축 계획, 생물다양성 관련 리스크 관리 현황 등이 새롭게 공개됐다. 사회 파트에서는 임직원과 협력사 등을 중심으로 한 콘텐츠가 담겼다. 또 인권경영 관련 추진체계에 대한 정보가 추가됐다. 지배구조 파트는 이사회의 책임 경영, 윤리·준법 경영 등 기업 지배구조 항목들로 구성됐다. 이사회 역량을 표현하기 위해 역량 구성표(BSM)도 신규 추가됐다. 장재훈 현대차 대표이사 사장은 “지속가능한 성장 기반을 보다 공고히 다지고 더 나은 내일을 향해 나아갈 수 있도록 ESG 경영 내재화를 위한 시도를 이어갈 것”이라고 말했다. 한편 현대차는 잠재적인 리스크를 예방하는 데 주력하고 있으며, 이사회의 ESG 관리·감독 기능을 강화하는 등 지속가능경영을 위한 다양한 노력을 기울이고 있다. 출처: https://biz.chosun.com/industry/car/2024/07/09/D5USBZK7ZJH4HJEGTTEZ25NRXE/

2024.07.11

[News Article] SAP to integrate AI across cloud suites amid projected investment growth in Asia-Paci…
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SAP to integrate AI across cloud suites amid projected investment growth in Asia-Pacific   BY LEE JAE-LIM, Korea JoongAng Daily - German software giant SAP projects that AI investments in the Asia-Pacific region will reach $28 billion over the next five years, aligning with the company's business strategy to integrate AI into its cloud suites. SAP's chief revenue officer, Scott Russell, said on Tuesday that 43 percent of Korean companies utilize its AI-powered cloud enterprise resource planning (ERP) product, experiencing an average boost of 7 percent in revenue growth annually. The survey was conducted on domestic companies that collectively account for 90 percent of the nation's economic revenue.  “Forty-three percent of Korean companies are using ‘Rise with SAP,’” Russell said at the annual press event held in southern Seoul, where the company outlined its road map to develop and deploy AI cloud solutions. He also noted that local firms that deployed Grow with SAP, another ERP cloud platform for mid-sized enterprises, saw revenue double compared to companies that utilize on-premises infrastructure, as well as an improved cash conversion cycle by 42 percent and an inventory reduction of 10 percent. “The reason for that is because in the cloud, you’re able to access innovation much faster, which you can use more immediately for businesses than those who don’t,” Russell continued. “I know in Korea, [the growth] is very strong. I suspect it’s consistent, maybe a little faster [than in other countries].” In line with the global race to adopt AI, the software company is integrating its AI chatbot Joule in its cloud suites. Initially deployed in SAP's ERP portfolios such as SAP SuccessFactors and SAP Start, Joule will also become part of SAP Ariba and SAP Analytics Cloud within the year. The Korean language will also be supported in the chatbot this year. The software giant emphasized that AI models will be embedded across all of its cloud software to allow clients to develop their own AI functions tailored to their needs. “The most important part of our AI strategy is our AI co-pilot Joule,” said Madhur Mayank Sharma, head of SAP’s AI product engineering. “With Joule, customers can use it for transactional capabilities, navigational capabilities and information extraction. The latest [function] which we have added is the analytical capabilities. With Joule, customers can now bring in their unstructured and structured information at one place through document-grounding and now can interact and ask questions on top of this structured and unstructured data in a seamless manner.” Source:https://koreajoongangdaily.joins.com/news/2024-07-09/business/industry/SAP-to-integrate-AI-across-cloud-suites-amid-projected-investment-growth-in-AsiaPacific/2086334 

2024.07.11